Amygdala retraining

Tänne voivat kaikki kirjoittaa. Keskustelua kroonisista sairauksista (esim. uudet hoidot, teoriat ja spekulaatiota miten lääkkeet, lisäravinteet ja hoidot toimivat).

Amygdala retraining

ViestiKirjoittaja foggy » Ke Heinä 29, 2009 6:25 pm

Kiinnostava sivu. Ashok Gupta on niin varma, että on löytänyt CFS:n päätekijän, että lupaa rahat takaisin, jos hoito ei toimi.

Tiivistettynä CFS johtuu Guptan mukaan mantelitumakkeen vauriosta bakteeri- tai virustulehduksen, myrkkyjen tai muun ison stressin takia, jolloin sympaattinen hermosto käy kroonisesti ylikierroksilla ja myrkynpoisto, ruoansulatus ja immuunipuolustus eivät pääse toimimaan kunnolla. Virukset pääsevät aktivoitumaan ja syntyy kaikenlaisia intoleransseja.

http://www.cfsrecovery.com/
foggy

Re: Amygdala retraining

ViestiKirjoittaja pgm » Ke Heinä 29, 2009 7:54 pm

Niin, voihan tuossa olla jotain perääkin. Tosin tuossa ollaankin jonkin verran rahan perässä, kun ei noita ohjeita saa ilmaiseksi. Tästä aiheesta on kyllä keskusteltu marshallprotocol.com:ssa ja cpnhelp.org:ssakin, ja joku on sanonut että on auttanut.

Se mihin kiinnitin enemmän huomioita on se että ujous ja estyneisyys johtuisi myös mantelitumakkeesta:
http://tieku.fi/ihminen/psykologia-ja-k ... innollista

Näitä ongelmiahan on ollut myös minulla, mutta huomaan että ovat pikkuhiljaa häipymässä itsekseen, kunhan noita bakteereja saa tapettua. Eli kyllä noi ongelmat varmaan sinullakin häipyy, kunhan ahkerasti noita bakteereja tapat. Vaikka tuossa sanotaan ettei ujoudesta pääse koskaan eroon, niin pääseehän sitä, kunhan tietää mitä tekee ;)

Minä en kyllä ainakaan jaksa itseäni ruveta psyykkaamaan, annan näitten ongelmien mieluummin hävitä itsekseen.
pgm
Site Admin

ViestiKirjoittaja foggy » Ke Heinä 29, 2009 9:02 pm

Ajattelin kokeilla, paketti on nyt tilattu. Eipä haittaakaan ole, kun rahat saa takaisin. :) Raportoin tänne sitten, jos huomaan jotakin suuria muutoksia.
foggy

ViestiKirjoittaja pgm » To Heinä 30, 2009 12:30 am

Ok, toivottavasti siitä on iloa. Mutta toivon myös että ymmärsit että amygdala, kuten tasapainoelinkin voi olla infektoitunut noilla Cpn bakteereilla. Paraneminen ei ole nopeaa että ne bakteerit tappaa sieltä, mutta joka tapauksessa ihan mahdollista. Luulisin että vie noin pari vuotta, en ole edes itse vielä pari vuotta tuota lipoiinihappoa ole käyttänyt. Mutta ALAlla on erinomainen läpäisykyky keskushermostossa, ja kyllä sillä pitäisi saada puhdasta jälkeä aikaiseksi lopulta. Tuo amygdala homma on vain nopeampi osittainen ratkaisu jos toimii. Kaikilla vaan näyttää olevan niin kiire tulosten saamisessa :)
pgm
Site Admin

ViestiKirjoittaja foggy » To Heinä 30, 2009 10:57 am

En ole muita hoitoja hylkäämässä :) Toki ihmiset haluavat nopeita tuloksia, eihän kukaan halua kärsiä huvin vuoksi ;)

Luulen, että tuo amygdala retraining voi sopia minulle, koska olen huomannut, miten adrenaliini purskaukset pahentavat oloa. Esim jos illalla huomaa olevansa levoton ja siihen tuntemukseen reagoi, olo pahenee ja seurauksena esim levottomuus kasvaa, tulee kiukkua, alkaa ihoa kutista ja uni ei tule, josta seuraa taas uupumusta jnejne..noidankehä. Vaikka olo ei paranekaan kokonaan eikä nopeasti, vaan tarvisi extraa (heraproteiini, ala, ym), niin ainakin yleisolo ja fiilis olisi parempi. Helpompi sietää sitten die-offejakin kun noudattaa jotain selkeää psyykkaus-ohjelmaa :)
foggy

ViestiKirjoittaja pgm » To Heinä 30, 2009 6:06 pm

Joo, tuo kuulostaa järkevältä, ja suunnilleen noin minä olin asian ajatellutkin. Myös MP foorumissa käytetään nykyään paljon resursseja siihen että miten helpottaa potilaiden oloa hoidon aikana, kun tuo hoito on niin pitkäkestoinen, ja olo voi toisinaan olla aika huono, niin henkisesti kuin fyysisestikin. Pitää myös hieman tietää mitä tekee, eli steroidit ja D-vitamiini eivät tule ainakaan kyseeseen, pitää olla parempia ratkaisuja. Se mitä olen itse huomannut on että monet sotkevat itsensä vielä pahemmin jos yrittävät käyttää esim. suun kautta kortisonia immuunipuolustuksen jarruttamiseen, ja nämä voivat löytää itsensä sen jälkeen joskus sairaalasta erilaisten komplikaatioiden vuoksi (esim. sokeritasapaino voi mennä täysin sekaisin).
pgm
Site Admin

Paluu Pohdiskelunurkkaus