ALA/DMSA paranemistarinat

On olemassa muita protokollia jotka saattavat tehota kroonisiin sairauksiin siinä missä Marshallin protokollakin. Lisäksi ohjeita erilaisiin tilanteisiin, kuten amalgaamisaneeraus.

ViestiKirjoittaja pgm » Ti Tammi 20, 2009 2:03 am

Tänne siis tulee joitain onnistuneita kokemuksia ALA/DMSA hoidosta, tai pelkästään ALA hoidosta. Vaikka ihmiset puhuvatkin elohopean kelatoimisesta, amalgaamisairauskin on bakteerisairaus. Sen voi myös huomata siitä miten he kuvailevat sivuvaikutuksia kelaatiosta, jotka ovat Herxeimer/immuunijärjestelmän reaktioita. Siitäkin huolimatta, hoito toimii, mikä on pääasia!

Lisää edistymiskertomuksia löytyy osoitteesta:
http://onibasu.com/wiki/Progress_reports
pgm
Site Admin

ViestiKirjoittaja pgm » Ti Tammi 20, 2009 5:57 pm

Alkuperäinen teksti
http://onibasu.com/archives/amc/22083.html

Hei, näin tämän viestin sattumalta, koska arvatkaa mitä, olen liian kiireinen lukeakseni tätä ryhmää enää.

Olen tehnyt Cutlerin protokollaa (ALA 30 mg joka 3 tunti, 3/11, 5/11, ja 9/20 aikataululla), joskus pitäen kuukauden tai parin tauon, muista velvollisuuksista johtuen. Otan tukiravinteita, pääasiassa maarianohdaketta, C-vitamiinia, sinkkiä, magnesiumia, rasvahappoja, ja joukon muita lisäravinteita silloin tällöin vuosien mittaan, joista jotkut ovat selkeästi olleet hyödyllisiä tavalla tai toisella.

Olen nyt paljon, paljon parempi ja paranen vielä.

Alussa en pystynyt edes pitämään huolta itsestäni: mieheni auttoi minua pukeutumisessa, suihkussa käymisessä jne. Olin hyvin, hyvin sairas ja surkeassa kunnossa.

Poistatin amalgaamipaikkani, ja odotin poiston jälkeisen välttämättömän ajan, ja aloin sitten "kelatoimaan". Ensimmäinen parannus, jonka huomasin oli että mielialanvaihteluni meni pois. Siihen asti epävakaa mielialani tasapainottui. Siitä lähtien fyysinen ja kognitiivinen toimintakykyni on parantunut dramaattisesti. Olenko täysin parantunut? En. Minun terveysongelmani vaikuttavat vielä elämääni päivittäin. Mutta sain elämäni takaisin. Pystyn huolehtimaan itsestäni suurimman osan päivistä, voin tehdä suunnitelmia, ja myös toteuttaa niitä, tarkkaavaisuushäiriöni (ADD) on paljon vähentynyt, laskemishäiriöni on huomattavasti parantunut, ja aivosumuni on suurimmalta osiltaan hävinnyt.

Minulla on vielä paljon nivelkipuja, fatiikkia (osittain kivuista), ruoka-ongelmia, hiivatulehduksia, aika vaikea PMS, ja allergioita. Hyvinä päivinä, unohdan joskus että minussa olisi mitään vikaa tunteihin, joskus päiviksi. Sain elämäni takaisin. Olen oma itseni jälleen.

Joten kyllä, Cutlerin protokolla toimii. Vaatii huomattavan paljon lukemista ja ymmärrystä, jos elohopeamyrkytys tosiaan on ongelmasi, ja miten Cutlerin protokolla toimii. Mutta se *toimii*. En ole tämän protokollan asiantuntija, joten pidä se mielessäsi kun luet tätä viestiä: jos siedät lisäravinteita, aloita Ester-C:llä, ja maarianohdakkeella, magnesiumilla, sinkillä, B-vitamiineilla, ja rasvahapoilla. Jos olet amalgaamivapaa, ja sinulla ei ole ollut äskettäistä altistusta, kelatoi sopivalla protokollalla. Minulla on vain kokemusta ALAsta, mutta oikea annostus on:

ALA joka kolmas tunti tai useammin,
DMSA joka neljäs tunti, tai useammin,
DMPS joka 8 tunti, tai useammin.

Aloita matalalla annoksella. Lisää annosta, kunnes rupeat tuntemaan sivuvaikutuksia. Pidä annosta sillä tasolla, missä sivuvaikutukset ovat siedettäviä. Liian korkea annos ei nopeuta toimintaa niin paljon, ja sivuvaikutukset ovat vaikeimpia.

Aloitin itse 30 mg:lla ALAa, koska se oli pienin annoskoko jonka löysin. ALA teki minut todella sairaaksi alussa, mutta kierroksen jälkeen parannus oli nopeasti havaittavissa. Käytän vieläkin 30 mg:aa nyt kolme vuotta myöhemmin, ja olen huomattavasti vähemmän sairas joka kierroksella ALAsta, ja paljon parantunut kierroksen ajan.

On olemassa paljon muita ehdotuksia Andyn kirjassa, mikä voisi auttaa kun kelatoit, ja viestejä eri foorumeissa, on myös olemassa muiden kokemuksia, joista voi oppia. Tämä on ollut oma kokemukseni, postitan tämän siinä toivossa että se voisi auttaa joitakin teistä.

Terveisin, Sarah.
pgm
Site Admin

Paluu Muut protokollat ja ohjeet