Mykoplasma ja Keuhkoklamydia

Tänne voivat kaikki kirjoittaa. Täällä voi kysellä asioita aiheeseen liittyen.

Mykoplasma ja Keuhkoklamydia

ViestiKirjoittaja Elämä takaisin » Ke Syys 28, 2011 3:03 pm

Osaisiko joku antaa ohjeita, miten parantua kokonaan, ja miten pysyä jatkossa terveenä?
minulla oli kummallisia oireita, jotka aivoton lääkäri tulkitsi masennukseksi! en uskonut sitä, ja lähdin etsimään vastauksia itse.
Minulta löydettiin mykoplasma ja keuhkoklamydia, niiden seurauksena keuhkokuume, sydänlihastulehdus, ja niveltulehduksia. Oireina olivat:

epämääräinen kuumeilu, painon lasku, matala verenpaine (kulkee suvussakin), hiusten lähtö/ oheneminen, alhainen vastustuskyky, hermostuneisuus, paniikkihäiriö, rytmihäiriöitä (muljahteluja ja tykytystä + ylimääräisiä lyöntejä), flunssa tarttuu heti jos jollain sellainen on, kroonisia poskiontelotulehduksia, vilunväristykset/ vilu tulee helposti vaikka olisi paljon vaatteita, polyyppeja poskionteloissa joita leikattu, limakalvojen turpoaminen poskionteloissa flunssan yhteydessa, monikemikaaliyliherkkyys (erityisen paha on tupakan käry sekä kampaamo/siivous kemikaalit), jossain vaiheessa oli stevens-johnsonin oireyhtymä, välillä järjetön väsymys, nukuin kaikki päivät kun olin fyysisesti aivan loppu sekä osittain henkisestikin, nivelkipu, stressi, fyysinen heikkous (väsähdän helposti, huono kunto?)...... siinä niitä.

Söin 6 kk antibiootteja ( doksisykliini, klacid, asitromysiini ) ja niiden kera valkosipulivalmisteita, ja runsaasti, siis todella paljon maitohappobakteereita, + joitakin vitamiineja ja hivenaineita vaihdellen, kuureittain. sokerin jätin ruokavaliosta pois, sekä vähensin vehnäjauhon syömistä. lisäksi olen siirtynyt lisäaineettomaan ruokavalioon, koska huomasin etenkin natriumglutamaatin ja aspartaamin tekevän minulle erittäin kivuliaan ja huonon olon (migreeni, oksentelu, ripuli, pyörtyily, puheen puuroutuminen jne). kahvi jäi myös pois, koska laittoi sydämen sekaisin. lisäksi lisäaineet pahensivat kaikkia muita oireita/ aiheuttivat aivoissa zombimaisen olon + oirelistaan tuli joitakin uusia tuttavuuksia, jotka poistuivat, kun en syönyt niitä.
antibiootin aikana tuli aluksi hyvin huono olo ja en ollut oma itseni, mutta parin kk:n jälkeen olo muuttui mahtavaksi! antibiootin jälkeen rytmihäiriöt kyllä pahenivat / tulevat useammin/ sydän on herkkä kaikelle (mikä mahtaa olla sydänlihastulehduksen osa tässä?).

näiden hoitotoimenpiteiden jälkeen oireina enää: ikävät rytmihäiriöt, stressi, huono vastustuskyky, matala verenpaine (90/50), väsyn/ väsyttää helposti, monikemikaaliyliherkkyys (joka kyllä mennyt parempaan päin).
Tällä hetkellä käytössä vieläkin lisäaineeton ruoka, maitohappobakteereja joka päivä, vitamiineja purkista, valkosipulia jonkun verran kapseleina ja ruokana, rauhalliset kävelylenkit sekä kuuriluontoisesti vaihdellen eri luontaistuotteita: kyolic, antiwir, manuka-hunaja, propolis. onko nämä OK?
enää en nuku jatkuvasti, nyt riittävät 8-10 tunnin yöunet.

miten pääsisin lopuistakin oireista eroon ja voisin aloittaa elämäni uudelleen? tämä sairastelu vei minulta niin paljon: tulin työkyvyttömäksi, menetin uskoni lääkäreihin ja voimavarat jatkuvalla koetuksella.. tahdon elämäni takaisin! minulla on kamala pelko, että jos nuo taudit uusiutuvat. nyt olen saanut voimiani takaisin jonkun verran, mutta paraminen jatkuu vielä kauan, mutta haluaisin lisää tietoja apuvälineistä, jotka auttavat paranemaan nopeammin. auttaisiko stressin poistoon esim. hieronta/meditaatio/jooga tms? ja mitä rytmihäiriöille ja väsymykselle voi tehdä? haluan kaiken mahdollisen tiedon vastaanottaa mitä on tarjolla, sillä haluan parantua 100%, jotta voisin aloittaa rakentamaan elämääni sellaiseksi kuin haluasin sen olevan, suurin toiveeni on OLLA TERVE :mrgreen:
Elämä takaisin

Re: Mykoplasma ja Keuhkoklamydia

ViestiKirjoittaja pgm » Ke Syys 28, 2011 10:49 pm

Hei,
oireesi ovat kyllä osittain tuttuja minullekin. Mutta eivät sentään kaikki. Valitettavasti parantuminen tuosta tilasta vie kyllä kauan (vähintään useita vuosia). Itse olen pommittanut itseäni myös kaikenlaisella, ja 4-5 vuottahan tässä on kulunut että on päässyt takaisin terveiden kirjoihin. Tänä vuonna on minulle tullut runsaasti hiuksia myös takaisin.

Hyvä protokolla niille, kelle se toimii on ALA/DMSA (löytyy foorumista kuvattuna). Eli käytännössä ALA riittää, DMSA:ta käytetään lähinnä kaikenlaisten myrkkyjen poistoon, mitä syntyy kun immuunipuolustus aktivoituu ja tuhoaa mikrobeja. Silloin, kun mikrobikuorma on suuri, DMSA:sta on eniten hyötyä.

Marshallin protokolla on toinen vaihtoehto (löytyy myös foorumissa kuvattuna) - ja se on voimakkaampi hoitomuoto. Kaikki krooniset taudit ovat ihmisessä monimikrobiongelmia, mutta infektiot ovat erilaisia. Joillekin Marshallin protokolla sopii parhaiten, esim. borrelioosiin, ja sarkoidoosiin. Minulla on osoitteita MP-lääkäreille, jotka toimivat ulkomailla. Saksaan ovat jotkut menneet tästäkin foorumista. MP-hoito maksaa jonkin verran, eli yli satasen kuussa, olmesartaani on kallein lääke siinä hoidossa, antibiootit eivät maksa paljoakaan, kun niitä kuluu niin vähän tuolla hoidolla. Hoitoaika on sama kuten muillakin toimivilla hoidoilla, eli useita vuosia.

Rytmihäiriöihin, rintakipuihin ja herkkään sydämeen sopii benfotiamiini, joka itse asiassa voi korjata ongelman, eikä vain peitä oireita (näin ainakin minulle). Muuten huomasin että magnesium lievittää kyllä sydänoireita, mutta ei paranna mitään.

Amalgaamipaikat on syytä myös vaihdattaa pois, mikäli niitä on, sillä ne voivat olla pääsyy koko terveysongelmaan. Ilman niiden poistamista, immuunijärjestelmästä ei tule tarpeeksi vahvaa - toisaalta kun ne poistaa, voi olla luvassa melkoiset oireet, jotka kestävät kauankin. Muita hyviä ravintolisiä hoidon tukemiseen ovat pantoteenihappo ja molybdeeni. Päänsärkyihin ja migreeniin ubikinoni pitäisi toimia. En suosittele maitohappobakteereja, suolistossa on muutenkin sen verran haitallista tavaraa, ettei sinne kannata änkeä mitään lisää. D-vitamiinia en myöskään suosittele kenellekään. Eikä sitä tule käyttääkään Marshallin protokollalla. Ravintolisien suhteen katso tätä linkkiä: viewtopic.php?f=9&t=59. Suosittelen http://www.iherb.com/ koska se on halvin, ja postituskulut myös edullisia.

Stressiin voi auttaa meditaatio. Ainakin yksi tällä palstalla piti sitä hyvänä menetelmänä stressinpoistoon. Väsymykseen en ole keksinyt mitään mikä voisi auttaa. Sitä tulee aina kun on menossa suurempi immuunijärjestelmän reaktio (joko infektio leviää, tai sitten se pienenee).

VHH-dieetti auttaa myös monia, kyseessä lienee suora vaikutus suoliston bakteereihin mitä syö, ja sitä kautta tulehdus vähenee suolistossa, mikä kohentaa oloa.

Lue foorumia ahkerasti, täällä on paljon tiedonpalasia, jotka auttavat hahmottamaan tilannettasi.
pgm
Site Admin

Paluu Kysymyksiä aiheeseen liittyen