Haastattelu: Alan Cantwell, syöpä ja bakteeritAlkuperäinen teksti
http://bacteriality.com/2007/09/11/cantwell/Tri. Alan Cantwell on tutkinut syöpäbakteereja yli kolmekymmentä vuotta. Hän valmistui New Yorkin yliopiston lääketieteellisestä tiedekunnasta, ja Cantwell suoritti erikoistumisjaksonsa dermatologiassa Long Beachin Veteraanien Sairaalassa Long Beachissa, Kaliforniassa, ja hän toimi ammatinharjoittajana dermatologian osastolla Kaiser-Permanentessa, Hollywoodissa, Kaliforniassa vuodesta 1965 vuoteen 1994, kunnes hän meni eläkkeelle. Tri. Cantwell on julkaissut yli 30 tutkimusta rintasyövästä, lymfoomasta, Kaposin sarkoomasta, Hodgkinin taudista, lupuksesta, sklerodermasta, AIDS:sta ja muista immunologisista sairauksista. Nämä tutkimukset ovat ilmestyneet monissa vertaisarvioiduissa aikakausilehdissä, esim. Growth, International Journal of Dermatology, Journal of Dermatologic Surgery and Oncology ja Archives of Dermatology. Hän on myös kirjoittanut kirjat "Cancer Microbe", "Four Women Against Cancer", ja useita kirjoja AIDS:sta.
1. Miten kiinnostuit bakteerien etsimisestä, ensin sairauksista kuten sklerodermasta, ja myöhemmin syövästä?Kaikki alkoi kun olin toisen vuoden erikoistuva lääkäri dermatologiassa. Olin kirjastossa ja löysin tutkimuksen missä kuvattiin joukko ihmisiä, joille annettiin allergia-injektioita, ja jotka saivat sen jälkeen syviä ihonalaisia infektioita tuberkuloosimaisilla bakteereilla. Luultiin että allergia-injektiopullot olivat saastuneita näillä bakteereilla.
Sinä aikana, minulla oli henkisesti häiriintynyt potilas, jolle oli annettu useita lääke-injektioita hänen pakaraansa. Hän sai myöhemmin kivuliaita syvälle ulottuvia kyhmyjä iholla. Kukaan ei tiennyt mikä näitä kyhmyjä aiheutti, mutta ne diagnosoitiin pannikuliitiksi, ihon rasvakerroksen tulehdukseksi. Ajattelin, "Katsotaan, voidaanko viljellä kudosbiopsia yhdestä näistä syvistä kyhmyistä, ja katsotaan jos pystyn löytämään tuberkuloosimaisia patogeeneja". Hämmästyin, kun Eugenia Craggs, tuberkuloosilaboratorion teknikko, havaitsi että haponkestäviä bakteereja löytyi ihokudoksesta. Ajattelin että, "Hei, tämä on juuri kuin lukemassani tutkimuksessa".
Meillä oli myös kolme muuta potilasta, joilla oli pannikuliitti rasvakudoksen osalta ihossa, kaikki tuntemattomasta syystä. Otin biopsianäytteet, ja tuberkuloosimaisia bakteereja löydettiin kaikista neljästä. Nämä tapaukset raportoitiin myöhemmin Archives of Dermatologyssä vuonna 1966. Sinä aikana minun dermatologian professori oli J. Walter Wilson, joka oli myös maailmankuulu mykologi, asiantuntija sienitaudeissa. Hän oli vähän skeptinen minun haponkestävien bakteerien löydöksestä kaikista näistä neljästä potilaasta, ja ehdotti että käytän yhden sklerodermapotilaan verrokkina. Skleroderma on ns. sidekudostauti, missä iho kovettuu. Tauti voi vaikuttaa elimiin, ja on joskus kohtalokas. Taudin syytä ei tunneta, ja bakteereja ei ole koskaan ajateltu aiheuttavan tätä tautia. Tri. Wilson sanoi että minun pitäisi katsoa sklerodermaihobiopsiaa koska se kävisi negatiivisena verrokkina. Hämmästyin, kun Eugenia Craggs soitti minulle tuberkuloosilaboratoriosta, ja sanoi että skleroderma ihokudosnäyte oli positiivinen haponkestäville bakteereille, jotka ovat samankaltaisia bakteereja, jotka aiheuttavat tuberkuloosia. Hän yritti myös kasvattaa mikrobeja tuberkuloosiviljelyssä. Paljon etsimisen jälkeen, pystyin löytämään muutamia haponkestäviä bakteerien sauvamuotoja sklerodermaihobiopsiasta, jotka patologi oli valmistanut.
Sklerodermabakteeria kesti kauan aikaa viljellä, eikä voitu diagnosoida tuberkuloosibakteeriksi, tai muuksi atyyppiseksi mykobakteeriksi. Mikrobi oli hyvin pleomorfinen (eri muotoja). Oli pyöreitä stafylokokkimuotoja, kuten myös tyypillisiä haponkestäviä sauvamuotoja. Lopulta tämä isolaatti tuli sienimäiseksi ja "aktinomyseettimäiseksi". Asiantuntijamielipiteestä huolimatta, oli mahdotonta luokitella tätä mikrobia mihinkään tiettyyn lajiin. Tämä sklerodermatapaus julkaistiin The Archives of Dermatologyssa vuonna 1966.
Jonkin aikaa myöhemmin, Roy Averill, yksi dermatologiaan erikoistuva lääkäri sanoi minulle kuulleensa, että yhtä naislääkäriä oli haastateltu yhdessä talkshowssa. Hän selitti miten löysi tuberkuloosimaisia bakteereja sklerodermassa 1940-luvun lopulla. Se nainen oli Virginia Livingston. Hänestä tuli nopeasti rakas ystäväni ja opettaja sklerodermatutkimuksessani. Hän sanoi minulle että tutkijat Pasteur Instituutista Belgiassa myös raportoivat löytäneensä haponkestäviä bakteereja sklerodermassa vuonna 1953, mikä vahvistaa hänen omaa tutkimustaan.
Luulin luonnollisesti että muut dermatologit ja tutkijat havaitsisivat nämä raportit lääketieteellisissä aikakausijulkaisuissa, ja että skleroderma katsottaisiin infektiotaudiksi, jota aiheuttaa haponkestävät bakteerit.
Mutta yli puolen vuosisadan jälkeen, minun on valitettavasti ilmoitettava että skleroderma katsotaan vieläkin taudiksi, jonka syytä ei tunneta, ja että bakteerit jotka me löysimme yksinkertaisesti sivuutettiin . Sen jälkeen kun löysin haponkestäviä bakteereja sklerodermassa, Livingston löysi samankaltaisia bakteereja syövästä. Tämä teki hänestä yksi eniten kiistanalaisista lääkäreistä Amerikassa, kuten yksityiskohtaisesti kerron kirjassani "The Cancer Microbe".
2. Miten tunnistit bakteerit näytteistäsi? Aloitin dermatologiaharjoitteluni Kaiserissa Hollywoodissa vuonna 1965. Virginia Livingston esitteli minut Dan Kelsolle, joka on yksi mikrobiologi Los Angelesista, joka sittemmin viljeli skleroderma kudosbiopsianäytteeni, myöhemmin lupuksesta ja joukosta syöpiä. Riippuen tapauksesta, joskus hän viljeli stafylokokki epidermidistä, tai korynebakteeria, harvemmin streptokokkia, ja pleomorfiset bakteerit jotka ilmestyivät sporadisesti haponkestävinä bakteereina, jotka muistuttivat tuberkuloosibakteeria.
Luonnollisesti yritin löytää haponkestäviä sauvamuotoja minun erikoisesti värjätyistä ihobiopsianäytteistä, koska nämä muodot ovat tyypillisiä muotoja jotka vihjaavat tuberkuloosibakteerien tai muiden mykobakteerilajien infektiosta. Haponkestävä viittaa punaiseksi värjättyihin mykobakteereihin, jotka voidaan havaita sen jälkeen kun kudosta on värjätty erikoisella menetelmällä ja erikoisella värillä. Ensin, en nähnyt L-muotoja, koska ne reagoivat eri tavalla happovärjäykseen. Sen sijaan sauvamuodot näkyivät pyöreinä muotoina jotka olivat osittain haponkestäviä, värjäytyen purppuraksi tai magentaksi haponkestävällä värjäyksella. Kesti minulle monta vuotta, kunnes lopulta tajusin että nämä osittain haponkestävät mykobakteerisauvat ovat aitoja mykobakteerien kasvumuotoja. Tyypillinen kirkas punainen haponkestävä värjäys ovat ainutlaatuisia ja helposti tunnistettavissa patologeilta, mutta valitettavasti patologit eivät tunnista tai hyväksy näitä ei-haponkestäviä pyöreitä muotoja. Kauan aikaa sivuutin nämä granulaariset ja "pölyiset" pienet muodot merkityksettöminä, enkä tajunnut että ne olivat tosiasiassa sitä miltä L-muodot näyttävät!
En tiennyt juuri mitään miltä L-muodot näkyvät mikroskoopissa (tunnetaan myös nimellä CWD-bakteerit, ja "mykoplasma"), kunnes luin huolellisesti mikrobiologi Lida Mattmanin julkaisuja. Sitten tajusin kaikki nämä muodot, joita bakteerit voivat läpikäydä, mukaanlukien muuntautumisen "isoihin muotoihin". Sinä aikana, menin takaisin ja katsoin minun ensimmäistä sklerodermatapaustani, ja tajusin että yksi ihobiopsianäyte sisälsi isoja L-muotoja, jotka näkyivät hiivana ja sienimäisinä muotoina! Vuonna 1966 nämä muodot sivuutettiin rasvarappeutumina yhdeltä patologilta; ja biologi luuli että ne ovat hiivasoluja.
Nämä isot L-muodot ovat yhteensopivia Russellin muotojen kanssa. William Russell (1852-1940) oli hyvin tunnettu skottipatologi, joka ensimmäisenä havaitsi "syöpäparasiitin" vuonna 1892. Hänen näkemyksensä infektioperäisestä taudinaiheuttajasta sivuutettiin 1900-luvun alussa. Kuitenkin, uskon että Russellin muodot ovat itseasiassa isoja CWD-bakteerien muotoja - ja että Russell tosiaan havaitsi infektioperäisen taudinaiheuttajan syövässä. Enemmän kuin puoli vuosisataa myöhemmin, Lida Mattman osasi muuntaa mykobakteereja isoihin kappaleisiin altistamalla niitä antibiooteille. Lisää tietoa Russellista ja kuvia Russellin muodoista saat googlamalla tutkimukseni "The Russell Body" joimr.org:ssa.
Se tosiasia että L-muodoilla on elinkaari, ja että ne voivat ilmestyä niin monissa eri muodoissa (pleomorfismi) voi olla syy miksi niitä on niin vaikea hävittää, ja miksi immuunijärjestelmä ei osaa suoriutua tästä. Ehkä isot Russellin muodot ovat vaikeimpia tappaa. Tai ehkä niitä on helpompi tappaa. En tiedä.
3. Löysit bakteereja ihmisten kudoksista jotka kuolivat tiettyihin syöpiin, AIDSiin ja sklerodermaan ruumiinavauksessa. Miten sait ajatuksen etsiä bakteereja ruumiinavauksista? Sain idean Florence Seibertiltä, joka oli maailmankuulu biokemisti, joka kehitti tuberkuliinitestin tuberkuloosiin, jota vieläkin käytetään maailmanlaajuisesti. Kun Seibert kuuli Virginia Livingstonilta ja hänen kollegoiltaan mikrobiologi Eleanor Alexander-Jacksonilta ja sytologi Irene Dillerilta tuberkuloosimaisista bakteereista, joita havaittiin syövässä, hän päätti keskeyttää eläkkeensä, ja tulla auttamaan näitä naisia syöpätutkimuksessa. Seibert neuvoi minua etsimään bakteereja ruumiinavausnäytteistä, ja määrittämään jos voisin löytää niitä myös sisäisistä elimistä ja sidekudoksesta niiltä ihmisiltä, jotka kuolivat skelerodermaan. Hän uskoi että tämä tekisi ihotutkimukseni enemmän uskottavaksi. Näiden neljän huomattavien naisten täydellinen tarina on luettavissa kirjastani "Four Women Against Cancer", julkaistu vuonna 2005, ja se on saatavissa Internetin kirjakaupoista.
Sen jälkeen kun päätin etsiä bakteereja ruumiinavausmateriaalista, otin yhteyttä kollegoihini Kaiserin patologiaosastosta, ja pyysin heitä toimittamaan minulle varastoituja kudosnäytteitä, mitä he ystävällisesti tekivätkin. Yksi hyvä asia Kaiser-Permanentessa on että kaikki on saman katon alla. Harvoilla yksityisillä dermatologeilla olisi näin helppo pääsy ruumiinavausmateriaaliin kuin minulla oli Kaiserilla.
4. Milloin aloit etsimään bakteereja ihmisissä joilla oli syöpää?Koskaan villeimmissä unissanikaan en odottaisi löytäväni bakteereja ihmisissä, joilla on syöpää. Ennenkuin aloitin syöpätutkimukseni (mikä käynnistyi täysin Livingstonin ansiosta), vaikutti uskomattomalta, että tutkijat olisivat epäonnistuneet tunnistamaan mikroskooppisesti näkyviä infektioperäisiä bakteereja syövässä.
Vuosikymmenen verran vältin syöpäkiistaa, koska työskentelin terveyshuolto-organisaatiolle, enkä halunnut että minua pidettäisiin puoskarina. Traagisesti, johtuen Virginia Livingstonin suorapuheisuudesta että syöpä johtuu bakteereista, häneen suhtauduttiin laajasti puoskaritohtorina. Kuitenkin keskellä 1970-lukua, löysin pleomorfisia bakteereja potilaissa, joilla oli sarkoidoosi, ja myös yhdessä potilaassa jolla oli lymfooma. Olin hämmästynyt miten helppoa oli löytää bakteereja sarkoidoosissa ja lymfoomassa, kun kudosleikkeet olivat oikein värjättyjä haponkestävällä värjäystekniikalla.
Kun sitten näin itsekin että Virginia Livingston oli oikeassa haponkestävistä bakteereista syövässä, tulin erittäin innokkaaksi havaitsemaan bakteereja muistakin syövistä, kuten myös immuunisairauksista, kuten lupuksesta. Sinä aikana, minulla oli lopulta tarpeeksi vakaumusta löydöksiini, ja oli rohkeutta tukea Virginiaa.
5. Miten kollegasi suhtautuivat tutkimukseesi? Vuosien varrella, oli hyvin vähän lääkäreitä, jotka olivat kiinnostuneita bakteereista, jotka olin löytänyt kudosleikkeistä. Jotkut hyväksyivät alustavasti että bakteerit olivat läsnä. Useimmat eivät ilmaisseet mielipiteensä. Hieman kädenväännöllä vakuutin useita patologeja, jotka auttoivat kudosnäytteiden toimittamisen kanssa että laittaisivat nimensä tutkimuksiini. Mutta suurelta osin he eivät halunneet osallistua. He sanoivat, "Voi Alan, se on sinun tutkimuksesi...", tai "Voi Alan, saat varmaan Nobelin palkinnon jonakin päivänä". Kukaan ei koskaan halunnut istua alas minun kanssani, ja katsoa vakavasti materiaalia. Luulen että se johtuu siitä, että bakteerien löytäminen sairauksissa, jotka eivät aiheudu infektiosta on hyvin kiistanalaista, ja suurin osa lääkereistä välttävät kiistanalaisuutta. Bakteerien löytäminen syövästä on kuin avaisi Pandoran lippaan. Kun se on auki, paljon tavaraa lentää ulos, mikä ärsyttää monia ihmisiä. Bakteerien ei pitäisi olla siellä, ne ovat komerossa, eikä niiden pitäisi tulla ulos.
Vaikka olin eläkkeellä lähes vuosikymmenen, en koskaan menettänyt kiinnostustani paljastamaan bakteereja syövästä. Vuonna 2003, kumppanilleni diagnosoitiin eturauhassyöpä [Cantwell ei siis ole hetero]. Hänen koko eturauhasensa poistettiin. Päätin katsoa, josko voitaisiin löytää bakteereja hänen eturauhassyöpäkudosleikkeestä leikkauksen jälkeen. Eturauhassyöpä on monen vanhan miehen pahin painajainen, ihan kuin rintasyöpä on jokaisen naisen pahin painajainen. Kyselin Kaiserin patologilta että hän leikkaisi minulle leikkeen kumppanini syöpäisestä eturauhasesta ja värjäisi sen haponkestävällä värjäyksellä, jotta voisin tutkia sitä. Totta vieköön, siellä oli bakteereja näytteissä. Otatin yksityisen mikroskooppivalokuvaajan avulla kuvia bakteereista. Voit katsella havaitsemiani bakteereja eturauhassyövässä lukemalla tutkimukseni, joka julkaistiin
http://www.joimr.org sivulla.
6. Mitä tämä tarkoittaa? Mikseivät lääkärit ja tutkijat ota vakavasti sitä ajatusta että bakteerit aiheuttavat syöpää? Näen asian niin, että havainto yksinkertaisesti nähtävistä olevista syöpämikrobeista saisi tiedemaailman sekä syöpähoitoteollisuuden sekasortoon. Se olisi suurin nolostuminen koskaan, joka kohtaisi modernia lääketiedettä.
On harvinaista löytää tutkijaa, joka olisi kiinnostunut "syöpämikrobista". Monet lääkärit torjuvat ajatuksen, että bakteerit aiheuttavat syöpää. Miten patistat tutkijat tulemaan kiinnostuneiksi. En vieläkään tiedä.
Vuosisata sitten, lääkärit lopettivat bakteerien etsinnän syövästä. Se on omituista, koska sinä aikana suuret sairaudet kuten syfilis, tuberkuloosi, ja lepra todistettiin bakteereista johtuviksi. Luulen että lääkärit ajattelevat, "No, etsimme bakteereja 100 vuotta sitten, ei tarvitse etsiä niitä nyt". Mutta paljon on muuttunut bakteriologiassa sadassa vuodessa. Vuosisata sitten ei ollut mitään sellaista kuin L-muotoja. Jopa nyt monet tutkijat eivät vieläkään tajua että tavalliset bakteerit voivat muuntua L-muotoihin tai CWD-bakteereihin, tai mykoplasmaan, tai pleomorfisiin bakteereihin, tai nanobakteereihin, tai miksi hyvänsä haluat kutsua näitä eriskummallisia ja vähän tunnettuja kasvumuotoja.
Mikrobiologeilla on vieläkin vaikeaa omaksua se tosiasia että bakteerit voivat niin laajasti muuttaa muotoaan ja kokoaan. Miten saat tiedemiehet ymmärtämään että pienimmät L-muodot voivat potentiaalisesti kasvattaa kokoaan punaisen verisolun kokoiseksi (tai jopa suuremmaksi!). Mutta jos ajattelet asiaa, kaikki ihmiset ovat joskus olleet mikroskooppinen kokoelma jakaantuvia soluja, tuskin silmin havaittavissa. Ja me tiedämme että nämä pienet solut voivat kehittyä yli 200 cm pitkiksi koripallopelaajiksi.
Ja kummallinen asia on että valomikroskoopilla voit helposti nähdä L-muotoja. Jokainen tieteellinen tutkimus, jonka olen julkaissut, sisältää kuvia näistä bakteereista. Mutta vaikka lääkäreille näyttää kuvia näistä bakteereista, jotka on otettu valomikroskoopilla, heillä on vieläkin vaikeuksia hyväksyä niitä. Se on eriskummallista, koska lääkärit uskovat että viruksiakin on olemassa, vaikka monet eivät koskaan ole nähneet ainuttakaan. Et voi nähdä viruksia. Ne ovat liian pieniä että ne voitaisiin nähdä valomikroskoopilla.
7. Kun lääkärit ja tutkijat väittävät ettei näytteistäsi löydy mitään bakteereja, minkälaisia selityksiä he antavat? Kun lääkärit ja muut tutkijat yrittävät kiistää, että bakteereja löytyisi sklerodermasta ja syöpänäytteistä heidän selityksensä ovat aika ontuvia. Ehkä jotain tällaista, "Ne eivät ole bakteereja, vaan suurentuneita punaisia verisoluja". Tai "Ne bakteerit ovat oikeastaan solunjäänteitä, tai värjäysmateriaalia, tai solunytimien pölyä, tai mastosyyttejä, tai rasvan jyviä" - mitä tahansa muuta kuin todellisia bakteereja. On mahdotonta vakuuttaa patologia esimerkiksi että "pienet" bakteerit voivat muuntautua useita satoja kertoja suurempaan jättimäiseen muotoon.
8. Ketä voi syyttää siitä tosiasiasta, että bakteereja ei olla havaittu olevan osa syövän patogeneesiä?Patologit, dermatologit, infektiotautien erikoislääkärit, onkologit, virologit, mikrobiologit, ja kaikki muut tutkijat, jotka ovat sivuuttaneet vuosisadan verran syöpätutkimusta, joka osoittaa syöpämikrobeihin.
He ovat kollektiivisesti pettäneet meidät. Valitettavasti patologit ja mikrobiologit vaikuttavat olevan kuin kahdelta eri planeetalta. Patologit eivät juurikaan huomioi, mitä bakteerit tekevät kun ne infektoivat ihmisen kudoksia, joita sitten patologit tutkivat.
9. Mikä estää muita tutkijoita löytämästä L-muotoja potilaissa, joilla on syöpää? Valitettavasti, monet mikrobiologit jotka ovat työskennelleet L-muotojen kanssa, eivät ole näyttäneet miten nämä samat muodot ilmestyvät kudoksiin ihmissairauksissa, kun käytetään valomikromikroskooppia. On yksi asia kuvata mikrobi laboratoriossa, mutta miltä se näyttää kun se infektoi ihmisen elimistöä? On yksi asia näyttää näitä L-muotoja kuvissa, kun niitä otetaan elektronimikroskoopilla, joka suurentaa objekteja tuhansia kertoja. Mutta miltä nämä bakteerit näyttävät, kun niitä tarkastelee "tavallisella" valomikroskoopilla, joka suurentaa vain 1000 kertaa? Tämän vuoksi näitä pleomorfisia muotoja ei havaita infektoituneissa kudoksissa. Toinen syy on tietysti että patologit käyttävät rutiinivärjäystä, joka ei havaitse näitä muotoja. Pitää käyttää haponkestävää värjäystä. Tämä oli yksi Livingstonin ja Eleanor Alexander-Jacksonin hienoimmista löydöistä - se ajatus että syöpämikrobi on ajoittain "haponkestävä" yhdessä tai useissa vaiheissaan sen elinkaaressa.
10. Mitkä ovat huolesi nykyisestä lääketieteellisestä ilmapiiristä?Minua surettaa paljon että kaikista näista hienoista tutkimuksista ei välitetä. Siksi kirjoitin kirjat "The Cancer Microbe (1990)", "AIDS: The Mystery and the Solution (1984)", ja "Four Women Against Cancer (2005)".
Jokainen ensimmäisen vuoden lääketieteen opiskelija tietää että ennenkuin tiedät mikä aiheuttaa sairauden, on hyvin vaikeaa hoitaa sitä. Minun mielestäni sairauden täsmällisen syyn metsästäminen on jännittävin osuus lääkärin ammatissa. Ne tutkijat jotka löysivät tuberkuloosin ja syfiliksen, esimerkiksi, olivat suuria lääketieteilijöitä, koska saimme heiltä aatteen siitä mikä täsmälleen tekee potilaasta sairaan.
30 vuoden aikana lääkärinä ja tutkijana en ole koskaan onnistunut vakuuttamaan ketään lääkäriä, en yhtä ainuttakaan, että bakteerit voisivat aiheuttaa syöpää. Minun nuorempi veljeni on lääkäri - ja en usko että edes hän uskoo minua täysin. Kaksi vuotta sitten, hänen tyttärensä kuoli 39-vuotiaana Hodgkinin sairauteen, jättäen kaksi pientä lasta. Sanoin hänelle, "Kirjoitin Hodgkinin sairaudesta!". Mutta hän ei kommentoinut asiaa. Jos en voi vakuuttaa veljeäni - tai edes saada hänet kiinnostuneeksi aiheesta - tunnen että on vain vähän toivoa.
11. Mitä huolia Kaiser Permanentella oli tutkimuksestasi? Ongelma tutkimukseni kanssa oli että muutamassa vuodessa löysin haponkestäviä bakteereja potilaissa joilla oli laaja valikoima erilaisia sairauksia. Jotkut skeptikot sanoivat "OK, ehkä voimme hyväksyä että löysit bakteereja sklerodermassa, mutta älä nyt, ei kai sentään kaikissa näissä sairauksissa?". Monen vuoden tuottavan syöpämikrobitutkimuksen jälkeen, tutkimuskomitea vaati että tilastotieteilijä haastattelisi minua. Komitea huolestui, koska löysin bakteereja liian monista sairauksista. Tilastotieteilijä vaati että yrittäisin tehdä tilastollisen tutkimuksen näillä bakteereilla sopivilla "verrokeilla". Selitin että aiemmat tutkijat olivat jo selvittäneet että kaikilla ihmisillä on näitä bakteereja, ja että tarvittaisiin lisätutkimuksia näistä bakteereista. Voisi olla mahdotonta löytää "negatiivisia" verrokkeja. Sinä hetkenä ajattelin "Olen tuomittu". Ei ollut mitään tapaa, jolla voisin tehdä tilastollisen analyysin havainnoistani. Tutkimukseni lopetettiin.
12. Sensuroiko kukaan työtäsi? Virginia Livingston kirjoitti vuonna 1984 toisen kirjan bakteereista syövässä, jonka nimi oli "The Conquest of Cancer". Hän pyysi minua kirjoittamaan takakansitekstin kirjaansa. Hänen julkaisijansa teki mainoksen kirjastaan Los Angeles Times Book Review:hin, joka sisälsi takakansitekstini. Valitettavasti lainaukseni mainitsi yhteyteni Southern California Permanente Medical Groupin kanssa. Kun johtokunta Kaiserissa havaitsi asian, he olivat raivostuneita. "Et voi tehdä näin!". Et voi yhdistää nimemme Livingstonen kaltaiseen puoskariin!".
Sinä aikana olin myös havainnut että syöpäbakteereilla on rooli Kaposin sarkoomassa, joka on tavallisin syöpä juuri löydetystä AIDS-taudissa. Selitin että olin myös kirjoittanut kirjan AIDS:sta ja bakteereista jotka liittyivät tähän tautiin, ja kirja oli painossa ja julkaistaisiin pian. Kaiserin virkailijat olivat kauhistuneita, ja sanoivat minulle etten yksinkertaisesti saanut julkaista kirjaa. Tämä oli aikana vähän ennen HIVin keksimistä, ja sinä aikana kun täsmällinen syy immuunipuutteeseen oli "mysteeri". Olin aina ollut arvostettu Kaiserissa, mutta olin pelokas että Livingstonin kohu ja odotettavissa oleva kirjani julkaisu voisi vaarantaa työpaikkani.
Lopulta lakimieheni teki sopimuksen Kaiserin kanssa, jonka avulla voin julkaista kirjani "AIDS: The Mystery & Solution" niin kauan kun en mainitsisi Kaiseria kirjassa. Minun oli varmistettava että tulostin poisti kaikki viitteet siihen missä olin tehnyt syöpä- ja AIDS-tutkimukseni. Siitä asiasta mitä olin niin pitkään yrittänyt välttää oli tullut totta: olin huomaamatta tullut uhaksi lääketiedeyhteisölle samalla tavalla kuin Virginia Livingstonista.
13. Kerro roolimallistasi ja kollegastasi Virginia Livingstonesta Virginia oli rakas ystäväni, jonka tutkimukset muodostivat sklerodermantutkimukseni perustan ja sitä seuraavat syöpämikrobiotutkimukseni. Minun yhteys häneen, Irene Dilleriin, Eleanor Alexander-Jacksoniin ja Florence Seibertiin, muutti elämääni ikuisesti. Vaikka hän kuoli vuonna 1990 84 vuoden ikäisenä, Virginia vaikuttaa vielä minuun. Hän on minun "tieteellinen sielunkumppanini". Nämä neljä naista ovat minun neljä suurinta sankaritarta lääketieteessä. "Four Women Against Cancerissa", kuvaan heidän uskomatonta syöpätutkimustaan. Tunsin heidät kaikki henkilökohtaisesti, ja on surullista että he kaikki ovat nyt poissa.
14. Mitä mieltä olet Marshallin protokollasta?Kun kuulin Marshallin protokollasta, häkellyin. En uskonut että mahdollinen parannus kroonisiin sairauksiin tulisi elinaikanani. Tapasin sanoa ihmisille, ettei ollut mitään tunnettua tapaa tappaa L-muotoja elimistöstä.
Keski-iässä Trevor Marshall lähti keksimään hyvän hoidon tai parantavan hoidon sarkoidoosiin, koska hänellä itsellään oli se tauti. Se on miten - hänen oman tutkimuksena kautta - hän löysi minut, ja teki minut tietoiseksi hänen omista kieltämättä kiistanalaisista ajatuksistaan miten kroonisia sairauksia voisi onnistuneesti hoitaa. Hän varmasti, lähes yksin, herätti henkiin minun tieteellisen urani, ja olen äärimmäisen kiitollinen hänelle hänen kiinnostuksestaan ja tuestaan syöpämikrobitutkimukseen.
Sairaana oleminen on valitettavaa, mutta se voi myös toimia suurena tietoisuuden lisääjänä. Sairaus voi myös tuoda ihmiset yhteen, jotka eivät koskaan tulisi yhteen muuten. Tämä haastattelu on hyvä esimerkki siitä! Trevorilta olen oppinut D-vitamiinireseptorin tärkeyden, ja että olmesartaani, yhdessä pitkäaikaisen antibioottien käytön kanssa, voi lisätä immuunipuolustuksen tehoa, ja nähtävästi pienentää L-muotojen määrää potilaissa, jotka kokeilevat hänen ideaansa. Se on mielenkiintoista, koska Livingston sanoi aina että avain kroonisten sairauksien ja syövän parantamiseen on parantaa immuunipuolustuksen toimintakykyä. Minun mielestäni, todiste löytyy tuloksista. Jotkut ihmiset, joilla on jokin krooninen sairaus, sanovat hyötyvänsä MP:stä.
Trevor ei ole lääkäri, mutta hän on selvästi innokas tutkija, ja hyvin perehtynyt ja hyvin koulutettu biokemiassa, farmakologiassa, molekyylibiologiassa, joista en itse ymmärrä paljoakaan. Sen lisäksi opiskelin lääketiedettä puoli vuosisataa sitten.
MP on paljastanut että paranemisprosessi tietyissä kroonisissa sairauksissa pitää tapahtua hitaasti, mikä monin tavoin menee tieteen dogmeja vastaan nopealla paranemisella yhdellä antibioottikuurilla. Sekä Trevor että minä itse uskomme että bakteerit ovat sarkoidoosissa läsnä, vaikka tämäkin vielä kiistetään monien lääkärien mukaan, jotka katsovat sarkoidoosin olevan "tauti jonka syytä ei tunneta" - ja kaikki tämä tutkimus, joka osoittaa bakteereihin sarkoidoosissa sivuutetaan. Trevor selvästi uskoo että bakteeri-infektiolla on myös rooli tietyissä muissakin sairauksissa. Jos ajattelet asiaa, niin sairaudet, kuten tuberkuloosi, lepra ja syöpä kestää vuosia hoitaa. Et välttämättä odota paranemista yhdessä kuukaudessa, yhdessä viikossa, tai edes vuodessa. Samalla tavalla, kenenkään ei pitäisi odottaa nopeaa paranemista kroonisesta sairaudesta, vaikka bakteereilla on iso rooli näissä sairauksissa.
15. Mikä on mielestäsi syöpätutkimuksen tulevaisuus?Mielestäni syövän hoito tulee pysymään surkeana, kunnes tiede- ja syöpähoitoyhteisöt tunnistavat nämä bakteerit syövän aiheuttajina. Vain tällä tavalla voidaan kehittää parempia hoitoja, jotka itseasiassa ovat erityisesti suunnattuja näitten L-muotojen kerääntymistä vastaan, tai jotka ovat suunnattuja immuunipuolustuksen vahvistamiseen, tai molempia.