Katselin tuon ketjun läpi, ja aika heikkotasoinen keskustelu siinä mielessä, ettei siihen asiaan pureuduttu sen perusteellisemmin.
Kannattaa tutustua mieluummin Peter Duesbergin sivustoihin:
http://www.duesberg.com/Peter Duesberg on molekyyli- ja solubiologian professori, ja on tunnettu mm. retrovirustutkimuksistaan.
Hän sanoo mm.
1) AIDS ei ole virussairaus (ei täytä yhtään kriteeriä mitä virussairaudelle asetetaan)
2) AIDSia aiheuttaa sen sijaan mm. huumeiden käyttäminen, HIV-lääkkeet, ja aliravitsemus (kaikki heikentävät immuunipuolustusta)
On vielä epäselvää onko HIV edes virus. HIVistä on kyllä kuvia, katso vaikka wikipediasta, mutta Cantwellin tutkimuksessa "It's the bacteria, stupid", huomautetaan että mitään HIV retrovirusta ei ole koskaan havaittu potilaissa joilla on AIDS. Kuvat on sen sijaan otettu joistakin retrovirusviljelmistä. Joidenkin tutkijoiden mukaan HIV voisi itse asiassa olla joidenkin mykobakteerien L-muotoja, koska nekin voivat joskus näyttää viruksilta.
AIDS-testeistä sanoin jo sen että antavat myös usein positiivisia tuloksia niille joilla on esim. tuberkuloosi, vaan en tiedä mitä ne testit täsmälleen mittaavat. Ne voivat itse asiassa olla vasta-aine testejä mykobakteerien L-muodoille, kuten ylläolevasta käy ilmi.
Duesberg ei sitten sano että mikä täsmälleen aiheuttaa AIDSia, mutta ehdottaa että itse taudin aiheuttajien pitää selvittää, mutta se on jo tehty: Alan Cantwell on löytänyt haponkestäviä mykobakteereja niiltä joilla on AIDSia; lisäksi AIDS muistuttaa paljon mykobakteeritautia. Monet AIDSia sairastavat kuolevatkin tuberkuloosiin, tai atyyppisiin mykobakteeritauteihin.
Ainoa toimiva hoito mykobakteeritauteihin on tällä hetkellä Marshallin protokolla.